Ai un magazin online? Importanta termenilor si conditiilor (1/15)

Distribuie articolul

Ai un magazin online?
Va prezentam primul articol din seria de 15 materiale informative dedicate cometului electronic.

Importanța secțiunii „termeni și condiții” și cum te protejează acestea.

Ai decis să îți deschizi un magazin online sau ai unul și vrei să te asiguri că toate detaliile sunt bine puse la punct. Termenii și condițiile pe care le stabilești te vor ajuta să fii protejat și să nu întâmpini probleme juridice cu clienții care consideră că ceva nu este în regulă cu produsul, livrarea, returul, plata sau alte aspecte.

Ce sunt termenii și condițiile?

Secțiunea „termeni și condiții” reprezintă un „contract” care stabilește regulile privind obligațiile tale față de client în timp ce acesta utilizează magazinul tău online. Tot aici sunt stabilite și obligațiile clienților în timp ce utilizează magazinul tău online.

Acordul privind termenii și condițiile acoperă o serie de informații cheie între tine și client înainte ca acesta să poată utiliza magazinul online. Acesta cuprinde toate informațiile importante cum ar fi: livrarea produselor, plata, responsabilitatea, politica de cookie-uri, modalitatea de retur. Adică, toate informațiile de care ai nevoie, prevăzute în mod expres în Legea nr. 365/2002 și explicate în continuare.

De ce ai nevoie de termeni și condiții?

Nu vrei să riști să primești sancțiuni de până la 50.000 lei! Trebuie să te asiguri că magazinul online funcționează într-un cadru legal, astfel încât să nu te trezești cu anumite sancțiuni sau plângeri la ANPC.

Trebuie să fii protejat împotriva unor eventuale abuzuri care pot apărea din partea clienților sau din partea concurenței. De exemplu: un client te reclamă pentru că returul pe care l-a făcut după 30 de zile de la primirea produsului a fost refuzat. Dacă termenii și condițiile magazinului online prevăd termenul (ex: 14 zile) mai mult ca sigur vei fi protejat în fața acestui tip de client. Conform legislației în vigoare, termenul de retur nu poate fi mai mic de 14 zile.

Termeni și condiții care nu trebuie să lipsească.

Este extrem de important să știi cui te adresezi și care este publicul tău țintă. Dacă magazinul tău online vinde către persoane fizice, care nu vor comercializa mai departe produsele cumpărate, te adresezi consumatorilor și astfel trebuie să adaptezi termenii și condițiile.

Termenii și condițiile trebuie să aibă o redactare simplă și inteligibilă.

Pe lângă termenii și condițiile generale, pe care orice magazin online trebuie să le aibă, precum: datele de identificare ale societății comerciale (denumire, sediu, CUI, cont bancar), drepturile și obligațiile cumpărătorului și vânzătorului, informații despre produsele comercializate pe site, politica de plată și facturare, îți vom oferi următoarele informații pe care le considerăm esențiale pentru un magazin online.

1. Politica de confidențialitate

Magazinul tău va cere informații personale pentru crearea contului, finalizarea comenzii și intrarea în posesie, precum: nume, prenume, adresa de livrare, date bancare (în cazul plăților online). Este important să stabilești exact scopul în care vor fi folosite aceste detalii ca să protejezi afacerea și să crești încrederea clienților în magazinul tău.

2. Politica de livrare

Ia în considerare și menționează în termeni și condiții dacă există protecție pentru orice pierdere, întârziere cauzată de compania terță de transport. De asemenea, este important să stabilești dacă livrarea se face strict local sau îți dorești o dezvoltare pe plan național sau chiar internațional.

Este o idee bună să stabilești în politica de livrare dacă plasarea comenzii înainte de o anumită oră va fi considerată ca procesată în aceeași zi, tocmai pentru a îndeplini timpul de așteptare calculat de client.

3. Politica de schimb și retur

Trebuie stabilită clar procedura de retur într-un document separat care se găsește cu ușurință în magazinul tău online, tocmai pentru a spori încrederea clienților și a te asigura că totul decurge fără multe bătăi de cap. Notează concret condițiile de retur și cine va suporta cheltuielile de returnare. De exemplu, dacă un client a comandat un articol vestimentar, însă dintr-o eroare din partea magazinului, a primit o mărime greșită, cel mai bine este să-ți asumi eroarea și să suporti cheltuielile de retur/schimb.

Foarte important, clientul nu este obligat să justifice retragerea din acordul de cumpărare, el se va putea răzgândi oricând în acest termen chiar dacă nu are un motiv întemeiat pentru a returna produsele. Stabilește costul returului în cazul în care clientul se hotărăște să returneze bunurile achiziționate.

Specifica situațiile în care nu poate fi acordat dreptul de retur pentru anumite categorii de produse, de exemplu, lenjeria intimă nu va putea fi returnată.

4. Disclaimer privind modificarea prețurilor

Trebuie să-ți păstrezi dreptul de a modifica prețul produsului în orice moment în funcție de dinamica pieței, costul producerii și alți factori care pot modifica prețurile practicate. Pentru a-ți proteja afacerea și ca să fii transparent cu toți clienții care trec pragul magazinului tău online, ia în considerare inserarea unei clauze conform căreia să poți modifica prețul produselor în orice moment.

5. Drepturile de proprietate intelectuală

Trebuie să fii concis în legătură cu drepturile de proprietate intelectuală și să menționezi că drepturile de autor, mărcile îți revin companiei tale. Orice fel de utilizare a site-ului sau a conținutului său, în alt scop decât pentru uzul personal și necomercial al consumatorului, este interzisă.

In acelasi timp, nu utiliza materiale pentru care nu deti drepturi de autor. Utilizarea acestora fara sa ai o licenta sau acceptul proprietarului iti poate aduce sanctiuni si situatii juridice deloc placute.

În concluzie:

Pagina cu termenii și condițiile magazinului tău online este echivalentul unui contract și trebuie să te asiguri că respectă regulile stabilite prin lege și că te vor proteja în relația cu viitorii tăi cumpărători. Ține cont de faptul că nicio afacere nu este ca cealaltă și este foarte important să ceri consultanță juridică pentru a te asigura că ești protejat. Nu vrei să riști sancțiuni sau să pierzi clienți din cauza neglijenței.

Pentru a ne asigura că ești protejat, echipa TotalJuridic îți oferă un audit și un ghid personalizat, total gratuit.

Completează formularul și un specialist te va contacta în cel mai scurt timp.

Newsletter

Obtine primul materiale informative

Alte articole

Articole juridice

Ai un magazin online? Importanta GDPR (2/15)

Ai un magazin online? Continuam seria inceputa si va explicam: Cat de importanta este protectia datelor si conformitatea GDPR pentru magazinele online. În era digitală